Friday, December 24, 2010

Result?


chill, okayyy? :D


Result PMR? nothing to sayy, for me it's good enough (:
But for my school it's not enough, mengada aih sekolah tahulah Sekolah Berprestasi Tinggi tapi orang tak tinggi tinggi jugak. Dari awal awal lagi aku dah tak berapa yakin dengan result aku. Macam macam khabar angin cakap graf turun sekejap naik, apa kata turun saja terus,kehkehkeh. Apaapa pon result tetap keluar. Keputusan keluar tepat pukul 1o.oo pagi. Tak pernah bangun awal awal pagi buta. Haritu disebabkan nak ambil result terpaksa mengunci jam pukul8.oo pagi. Bunyi jam mengalahkan bom kat Palestin last last mama yang gerak. Baik tak payah kunci, err -____-


Memang duduk tak diam,makan tak kenyang walaupun bangun bangun terus ambil nasi lemak atas meja yang abah beli. Semua serba tak kena,aduhhh. Menanti dan menanti telefon rumah berbunyi untuk mengetahui keputusan daripada makcik saudara, Tunggu dan tunggu dan tunggu, lutut semua ketaq, baju seluaq semua jadi ketat, muka sembab tembam seribu gara gara result dalam satu jam lagi. Labih kurang pukul 1o.1o kawan terbaik dari kebun aku berbalas balas mesej dan bagitahu keputusan diaa, OOOMMMGGGGG! berdegup degup jantung rasa macam nak terkeluar dan masuk balik. Taaaa-kuuuu-ttttt, rasa macam nak lari rumah duduk dalam gua sorang sorang sambil dengar lagu Justin Bieber, SOMEBODYY TO LOVE lalalaaaaaa. Takmaw pergi, tiba tiba jadi pakinson tak tentu arah. Ring ring! telefon berbunyi, OHHH NOOOOOO! that's from my aunty, and she say that she also don't know my result yet, err Alhamdulillah, kalau boleh aku nak ambil result sendiri takmaw orang lain tahu dulu. Then bapa aku datang dengan bangganya ambil aku untuk ke sekolah, badan mula seram sejuk. Tiba tiba rasa macam nak pergi toilet :p


* alasan orang bila nak lari *.

Sampai saja sekolah, tengok semua dah hilang, mana pergi semua orang? Bunian curi ? Siang siang bunian curi jugak?ada dua tiga orang berkumpul tepi dewan. Cakap dalam hati, tengoklaa jam sekarang pukul berapaa? dan sejam masa berlalu. Ada yang buat muka sepuluh sen gerenti tengah sedih tapi sorry saya tak pandai pujuk orang :P Ada pulak yang bercakap tak berhenti tahu laa result kau gempak tak payah sampai naik tangan macam anak mami dok bercerita pasal suami diaa kahwin lain.






Dewan semua kosong. Weyyyy mana semuaaa? Excuse me, mana nak ambil result? soalan pertama yang aku tanya kat manusia yang tengah bersedih tu, kesian kat dia dah tengah sedih bertambah tambah sedih tanya soalan bodoh tu. Patutlaah, semua dah balik rupanyaa. On the way ke pejabat terserempak dengan cikgu Shipaa, wahhhh rindunyaaaaa dia (:  Then cikgu tanya aku result macam mana? aku dengan kelam kabut serabai tupai menjawab, tak ambil lagi cikgu. 


OHHH MY GODDDD, Alhamdulillah! aku tengok slip keputusan Pmr 2o1o, 950701-02-5550, err yang lain tak ingat. Sangat sangat terkejut, banyak jugak A aku kali ni. Rasa macam nak duduk atas pokok takmaw turun dah nak peluk cium cium cikgu tu, nak jumpa cikgu Shipa sangat nak bagitaw dia yang aku dapat A untuk science. Aku dengan mata terbukak tertutup terus keluar menuju ke kereta dan balik rumah, tak sampai beberapa saat mama menelefon dan bertanyakan keputusan aku, then semua macam tak percaya dengan result aku. Cehhhhhh, puji kembang kempis aku muka merah pemadam tahan malu plus plus seronok tiba tiba mama cakap 'cakap kata abah beli susu sekali' WHATTTT? inikah hadiah untuk keputusan aku. Bhahahaaaa. Even bagi kau tak cukup, tapi bagi aku dah cukup sebab aku tak pandai macam kau, budak pandai

No comments:

Post a Comment