Saturday, May 14, 2011

Cerita lawak atau sedihhh?

Tengah boring boring terbaca satu cerita lawak bodoh yang aku dapat dekat library sekolah. Piqah yang menyarankan aku baca cerita lawak nihh. Dalam keadaan tidak relaa,aku pun bacalahhhh,

okayy,aku tahu cerita ni tidak ada kena mngena dengan buku di atas -_______-


ceritanya berbunyi seperti nihhh,

Ada tiga orang mamat memang baik, kawan dari kecil, main congkak sama sama, makan satu pinggan, minum satu jag. tudiaaaaa, punya nak bagitau kawan baik dari kecik. Seorang Ahmad,Ali dan Abu. Mereka bertiga ni duduk dekat satu apartment yang bertingkat 60 tingkat. Auwwww, tak boleh tinggi lagi? Memang cun gila tempat orang yang nak bunuh diri sebab frush bercinta dengan pakwe. Agak agak kalau lagi kejam, lagi cun kalau nak buang anak patung. Ehh,ehh tak baik gilaaa. Itu perbuatan tidak bersivik namanya. alahhh, chill lah baru buang anak patung.
Kemudian,didapati lif yang ada dekat situ rosak pulak. Memang malang gila nasib mereka bertiga sebab duduk tingkat paling atas. Aduhhhh,MEMANG larat nak naik tangga.

Penat takkk?


Akhirnya,mereka mengambil keputusan untuk naik tangkat sampai tinkat 60 tuhh! Mereka pun merancang untuk menghilangkan rasa boring dengan bercerita cerita sedih sedih. Bermula dengan ahmad "aku nak cerita pasal hidup aku,aku sedih gila sebab bapa aku meninggal dunia waktu aku kecil kecil dulu,aku tak sempat nak tengok muka dia,sekarang aku menyara ibu dan adik adik aku,hidup kami sekarang agak susah." Ahmad pun bercerita sambil tersedu sedu sebab terlalu sedih. Ali dan Abu pun turut menangis mendengar cerita Ahmad. Kemudian,giliran Ali pula bercerita "aku pun ada cerita sedihh,dari kecik aku tiada ibu dan ayah, adik adik pun tiada. Aku tinggal seorang diri,sebatang kara." Kemudian kawan kawannya yang lain lagi menitiskan air mata. Sedar tak sedar mereka bertiga dah sampai ke tingkat ke 55. Lagi 5 tingkat sampai rumah mereka. Jadi Abu mengambil keputusan untuk bercerita tentangnyaa "aku pun ada cerita yang lagi sedih dari korang berdua" Ali dan Ahmad begitu teruja untuk mendengarnya. Belum bercerita, Abu dah menangis teresak esak,


Semuanya terdiam,hanya terdengar esakan Abu yang sangat sedih walaupun tak sempat cerita apa apa,

isk,isk,isk,


bersedia nak dengar?



TUP!TUP!TUP!



"AKU SEDIH SANGAT HARINI SEBAB KUNCI RUMAH TERTINGGAL DALAM KERETA!, SERENTAK MEREKA BERTIGA MENANGIS TERESAK ESAK,TERSEDU SEDU, SAMBIL TERDUDUK DUDUK"

No comments:

Post a Comment